piątek, 22 listopada 2024r.

Niezbędnik przedsiębiorcy – o czym warto pamiętać przy zakładaniu firmy?

unnamed file 6

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej niesie ze sobą szereg rozmaitych korzyści. Przede wszystkim pozwala zyskać niezależność i pełną swobodę. Można zaczynać i kończyć pracę w dowolnie wybranym momencie, a także realizować swoje pasje. Założenie firmy nie jest jednak proste i wymaga załatwienia wielu formalności. Sprawdź, o czym każdy początkujący przedsiębiorca musi pamiętać.

Znajdź swoją biznesową niszę

Najpierw przeanalizuj rynek i pomyśl, czym Twoja firma będzie się zajmować. Sprzedażą używanej odzieży? Tłumaczeniem tekstów z języka angielskiego? Aranżacją wnętrz? Opcji jest naprawdę wiele. Czym kierować się przy podejmowaniu decyzji? Połącz działalność zarobkową z zainteresowaniami i rób to, co kochasz. Pamiętaj o jednym – musisz znaleźć sposób, by wyróżnić się na tle ewentualnej konkurencji.

Zdobądź fundusze na rozkręcenie biznesu

Rejestracja działalności gospodarczej nie wymaga uiszczania żadnych opłat, ale czy to oznacza, że założenie własnego biznesu jest darmowe? Niekoniecznie. Nie zapominaj bowiem o jednej niezwykle istotnej kwestii – żadna firma nie może dobrze funkcjonować bez odpowiedniego zaplecza technologicznego w postaci komputerów, telefonów czy specjalistycznego oprogramowania informatycznego. Koszt innego sprzętu może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Wiele zależy oczywiście od rodzaju oraz jakości urządzeń. 

Załatw wszystkie niezbędne formalności

Wiesz już, czym będziesz się zajmować? Dysponujesz niezbędnym kapitałem finansowym? W takim razie czas na załatwienie formalności związanych z rejestracją działalności gospodarczej. To zadanie często nastręcza początkującym przedsiębiorcom wielu trudności. Na szczęście pomoc przy założeniu firmy oferuje wiele biur rachunkowych, na przykład Mayer&Olsen. Na czym polega wspomniane wsparcie? Opiera się przede wszystkim na fachowym doradztwie w zakresie wyboru formy prowadzenia przedsiębiorstwa czy sposobu jej opodatkowania.

Należy pamiętać, że firma musi zostać wpisana do krajowego rejestru przedsiębiorców (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Trzeba podać szereg różnego rodzaju informacji, takich jak: adres firmy czy kod PKD (musi on być zgodny z działalnością, która przynosi największe zyski). Wszystkie potrzebne wnioski można wypełnić i wysłać bez wychodzenia z domu. Wystarczy skorzystać z Internetu i wejść na  dedykowaną stronę internetową serwisu Rzeczpospolitej Polskiej (gov.pl). 

 

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 7

Taśma mocna jak stal. Dlaczego warto używać ją do zabezpieczania towarów?

1 maja 2021

Wiele firm stosuje różne sposoby dotyczące zabezpieczania towarów. Jedne mogą być bardziej skuteczne, natomiast drugie mniej. Jednak warto postawić na taki rodzaj zabezpieczeń, który naprawdę będzie przynosił korzyści. Dużo przedsiębiorstw…

Czytaj więcej

Biznes

Nowe technologie

Praca