Jak dodać firmę do Google Maps? Jak sprawić by firma wyszukiwała się na mapach?
Oprócz wyszukiwarki internetowej, Google stała się liderem rynku w wielu obszarach naszego życia. Obejmuje to również mapy miast, inne usługi mapowe i nawigację z punktu A do B.
Dlaczego warto zarejestrować swoją firmę w Google Maps?
Wyszukiwanie produktów z regionu oraz lokalnych dostawców usług stanowi ponad połowę całkowitej liczby wyszukiwań w wyszukiwarkach, takich jak Google. Bardzo ważna jest widoczna obecność na listach wyników wyszukiwania z lokalnym odniesieniem. Google korzysta z wielu informacji pochodzących z usługi Google Maps, aby odpowiadać na lokalne zapytania dotyczące wyszukiwania. Sekcja mapy jest wyświetlana z czerwonymi pinezkami, wskazującymi odpowiednie sklepy.
Jak zarejestrować firmę w Google Maps?
Nowo założone firmy z własnym sklepem detalicznym powinny zarejestrować się ze względu na silną pozycję Google w poszukiwaniu lokalnych dostawców. Jeśli jeszcze nie korzystamy z usługi Google dla swojej firmy, zarejestrujmy konto Google na Google.pl dla swojego sklepu. Kiedy będziemy już zalogowani, możemy uzyskać dostęp do Google Maps. W polu wyszukiwania wpiszmy nazwę swojej nowej firmy.
Jako nowo powstająca firma
Ponieważ firma jest zupełnie nowa, Google Maps nie będzie mógł jej znaleźć i zechce, abyśmy po prostu dodali brakującą lokalizację. Kliknijmy wtedy na ten link i przejdźmy do następujących po nim okien dialogowych. Google Maps już znajdzie naszą firmę, ale zapyta pod blokiem adresu, który pojawia się po lewej stronie Mapy, o to, czy jesteśmy jej właścicielami. Potwierdźmy to, klikając na pytanie, i postępujmy zgodnie z instrukcjami w kolejnych oknach dialogowych.
Kiedy lokalizacja jest zajęta?
Czasem może być tak, że serwis mapowy znajdzie naszą firmę, ale nie zapyta, czy to nasza własność. Zamiast tego, w bloku adresowym będzie napisane: „Zaproponuj zmianę”. Będzie to znaczyło, że lokalizacja ta jest już przypisany na innym koncie Google. Może być tak, że nie wiadomo, na czyim koncie. Ale w wielu przypadkach jest to jasne. Musisz teraz zwrócić się do tej osoby i poprosić o przeniesienie własności.
Konieczność weryfikacji
Po zakończeniu procesu rejestracji następuje weryfikacja. Google Maps używa jej do sprawdzenia, czy nowo zarejestrowana firma rzeczywiście istnieje w określonej lokalizacji. Najprostszym sposobem, w jaki Google może to zrobić, jest wysłanie pocztówki. Jeśli karta pocztowa zostanie dostarczona, a wydrukowany na niej kod weryfikacyjny zostanie wprowadzony do Google Maps przez właściciela firmy, Google ma to ważne potwierdzenie.
Może spodobać Ci się również:
Wizyty w gabinecie stomatologicznym powinny być regularne, tylko wtedy można liczyć na to, że zachowamy piękne i zdrowe zęby na długi czas. Niestety nie każdy dentysta będzie w stanie spełnić…
Czytaj więcej