Jak długo przechowywać dokumenty księgowe? Co wpływa na bezpieczniejsze przechowywanie dokumentów?
Przechowywanie dokumentów firmowych to obowiązek każdego właściciela firmy. Czas, przez jaki należy gromadzić dokumenty jest określony w przepisach. Jednak poza samym gromadzeniem dokumentacji trzeba zadbać także o należyte zabezpieczenie wszystkich wymaganych informacji.
Czas przechowywania dokumentów księgowych – o czym warto wiedzieć?
Dokumentacja księgowa zawsze musi zostać odpowiednio zabezpieczona i gromadzona w konkretnym miejscu. Bardzo ważny jest tutaj porządek w dokumentacji, ponieważ w przeciwnym razie może dojść do utraty niektórych dokumentów, co podczas kontroli jest bardzo niekorzystną dla firmy sytuacją.
Dokumenty podatkowe powinny być przechowywane przez 5 lat, natomiast dokumentacja z ZUS niekiedy musi być zabezpieczona nawet przez 10 lat. Obecnie w firmach wprowadzane są nowoczesne rozwiązania mające na celu usprawnienie obiegu i przechowywania dokumentów.
Elektroniczny obieg dokumentów księgowych poza nadzorowaniem tego, gdzie trafiają dokumenty, upłynnia także ich dalsze przekazywanie. Dzięki temu nie musimy się martwić, że ważne informacje zaginą, będzie je trudno znaleźć lub dostarczanie w inne miejsca zajmie dużo czasu.
Dlaczego unowocześnianie firmy ma ogromne znaczenie?
Przedsiębiorstwa, które korzystają z nowoczesnych rozwiązań, mogą pochwalić się sprawniejszym funkcjonowaniem firmy oraz zachowaniem porządku w dokumentacji każdego działu. Unowocześnianie firmy w obecnym czasie jest czymś normalnym, ponieważ wielu przedsiębiorców dąży do tego, aby biznes prosperował jeszcze lepiej, a komfort pracy się zwiększył.
Rozwiązanie to dotyczy zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw, a więc oznacza to, że nowoczesne rozwiązania są skierowane dla wszystkich właścicieli firm. Ponadto można tutaj liczyć także na krótszy czas wykonywania wielu obowiązków przez pracowników, który można przeznaczyć na inne równie ważne czynności.
Kiedy dokumenty firmowe są bezpieczne?
W momencie, kiedy dokumenty dostałyby się w niepowołane ręce, mogłoby to stanowić poważne zagrożenie nie tylko dla samej firmy, ale również pracowników z uwagi na możliwość wycieku danych osobowych. Stosowanie odpowiednich zabezpieczeń oraz elektroniczny obieg dokumentacji zwiększa bezpieczeństwo dokumentów firmach.
Co więcej, gromadzenie dokumentów w formie elektronicznej również przyczynia się do większego bezpieczeństwa, a co za tym idzie ryzyko wycieku danych jest niemożliwe. Dodatkowo właściciel firmy powinien stale nadzorować firmę, nawet gdy zatrudnia zaufanych pracowników.
Może spodobać Ci się również:
Poszukujesz części do pojazdów zabytkowych? Może chcesz udoskonalić jedno z bardziej nowoczesnych aut? Bez względu na twoją odpowiedź, poszukiwanie skarbów będzie nie tylko ciekawym zajęciem, ale fantastycznym sposobem na odkrycie…
Czytaj więcej