Jak przechowywać kosmetyki? Sprawdzone opakowania na specyfiki
Wyszukane perfumy, olejki i inne kosmetyki muszą zachować pierwotne właściwości przez długi czas. Dlatego właśnie producenci wyrobów stale wymyślają nowoczesne rozwiązania, pozwalające zamknąć unikalny zapach wyrobu na dłużej. Czym powinno charakteryzować się idealne opakowanie kosmetyków? Sprawdzimy w poniższym artykule…
Po pierwsze – opakowanie w pełni neutralne…
To najważniejsza zasada, którą kierują się projektanci opakowań. Buteleczka na kosmetyki nie może mieć żadnego wpływu na jakość specyfiku. W przeciwnym razie, stosowanie takiego preparatu będzie nie tylko powodowało dyskomfort, lecz może być niebezpieczne. Niektóre połączenia substancji z opakowaniem powodować mogą wydzielanie rakotwórczych i toksycznych związków, które będą szkodliwe dla organizmu.
Opakowania kosmetyczne powinny być więc w stu procentach neutralne. Materiałami, które najczęściej wykorzystywane są do dystrybucji wyrobów pielęgnacyjnych są szkło lub wysokiej jakości plastik. Butelki na kosmetyki muszą być jednocześnie sterylne i pozbawione jakichkolwiek zabrudzeń. Tylko wtedy specyfik zachowa pierwotne właściwości przez długi czas.
Liczy się również odpowiednia pojemność…
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego w sklepach i drogeriach sprzedawane są stosunkowo niewielkie opakowania kosmetyków? To nie jest przypadek, czy działanie producenta mające na celu obniżyć koszty. Wynika to z logicznych zasad równowagi między prędkością zużycia wyrobu, a czasem jego przydatności.
Pojemność naczynia musi być tak dostosowana, by klient mógł zużyć dany kosmetyk jeszcze przed upłynięciem terminu ważności. W przeciwnym razie klient byłby zmuszony wyrzucać część produktu do kosza i przez to tracić swoje oszczędności. Właśnie dlatego warto zachować zasadę balansu między sposobem i częstotliwością zużycia preparatu a terminem przydatności…
Oryginalny wzór znacznie szybciej znajdzie konsumentów!
Właściwie wszystkie artykuły w drogerii odznaczają się jedną cechą – charakterystycznym wyglądem. Producenci robią wszystko, by opakowania na kosmetyki wyróżniały się spośród konkurencji. I nie chodzi tu o to, by od sprzedawanego przedmiotu bił potężny blask – raczej działania opierają się na tym, by klienci po kształcie, specyficznym opakowaniu lub kilku szczególnych cechach nigdy nie pomylili wyrobu z czymś innym.
Opakowania kosmetyczne mogą więc mieć różnorodne kształty – niekiedy są to fantazyjne wzory butelek z wydłużoną szyjką, innym razem stawia się na proste fiolki z praktycznym dozownikiem. Niezależnie od wyboru kształtu, warto pamiętać także o innych elementach nanoszonych na opakowanie, takich jak logo, czy etykieta.
Może spodobać Ci się również:
Egzamin na prawo jazdy u każdego wywołuje dreszcz emocji. Nie ma osoby, która nie stresowałaby się tym testem, choć powinien on jedynie sprawdzić nabyte umiejętności. Dlatego przed podejściem, warto dowiedzieć…
Czytaj więcej