czwartek, 21 listopada 2024r.

Lakier akrylowy samochodowy – jak malować nim powierzchnię karoserii?

photo 1484136540910 d66bb475348dcropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHw4fHxjYXIlMjB2YXJuaXNoaW5nfGVufDF8MHx8fDE2NTM5MTgwMTkixlibrb 1.2.1q80w1080

Ponowne malowanie samochodu wymaga wprawy i cierpliwości. To proces, który może potrwać nawet kilka tygodni – wszystko po to, by osiągnąć idealny efekt błyszczącej powierzchni lakieru. Do malowania bardzo często stosuje się produkty akrylowe, które są stosunkowo proste w aplikacji. Jak się je nakłada?

Dlaczego lakiery akrylowe są tak popularne?

To produkty uniwersalne, które można wykorzystać zarówno do pierwszego malowania, jak i powtórnego tworzenia powłoki zabezpieczającej na lekko zniszczonym elemencie. Lakiery samochodowe słyną z prostej metody aplikacji, przy zachowaniu idealnych walorów i głębokiego, wyrazistego koloru.

To produkty, które można nakładać na dowolny typ oszlifowanej powierzchni. Lakiery akrylowe świetnie rozprowadzają się po karoserii i mają dość długi czas twardnienia. Niektórzy jednak uważają, że są one mniej trwałe, ze względu na specyficzny skład przygotowanej mieszanki.

Jak przygotować element do lakierowania?

W pierwszej kolejności trzeba dokładnie oczyścić powierzchnię. Hurtownia lakierów samochodowych i akcesoriów umożliwi zakup tarcz szlifierskich, padów i szpachlówek, z pomocą których można dokładnie obrobić element karoserii przed malowaniem. Na tym etapie trzeba być bardzo starannym – nawet najdrobniejsze zabrudzenie może przyczynić się do osłabienia delikatnej struktury lakieru.

Po właściwym przygotowaniu powierzchni niektórzy lakiernicy zwiększają jej chropowatość. Robi się to przez zarysowanie blachy z wykorzystaniem tarcz o grubszym ścierniwie. Przed zastosowaniem lakieru powierzchnię trzeba jeszcze osuszyć i odtłuścić. Producent lakierów samochodowych zaleca też nałożenie podkładu, który uchroni warstwę bazową przed uszkodzeniem.

Właściwe lakierowanie składa się z kilku etapów.

Na początku karoseria pokrywana jest środkiem bazowym. Przygotowana warstwa musi mieć odpowiednią grubość, dlatego najczęściej proces wykonuje się z użyciem specjalnego pistoletu. Ta powłoka nadaje właściwy kolor pojazdu.

Po wyschnięciu produktu bazowego nakłada się kilka warstw lakieru bezbarwnego. Stanowi on warstwę chroniącą przed uszkodzeniem całej struktury i najczęściej ma większą grubość od powłoki bazowej. Po wyschnięciu przeprowadza się polerowanie, które ma usunąć mikro zarysowania i wydobyć właściwy kolor i blask z przygotowanej powłoki. Proces przeprowadzany jest z pomocą specjalnych padów i innych materiałów lakierniczych, takich jak pasty oraz mleczka polerskie.

 

Może spodobać Ci się również:

photo 1523260349522 b9d156a677c3cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwzOXx8YmVhdXR5JTIwd29tYW58ZW58MXwwfHx8MTY0ODU2NjQ1OQixlibrb 1.2.1q80w1080

Cera po czterdziestym roku życia – dlaczego warto wykonać zabieg mezoterapii mikroigłowej dermapenem?

1 lutego 2024

Po czterdziestym roku życia skóra zaczyna wykazywać oznaki starzenia się, takie jak utrata jędrności, zmarszczki czy przebarwienia. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na różnego rodzaju zabiegi kosmetyczne, które pomagają…

Czytaj więcej

Biznes

Nowe technologie

Praca